Redan höst?

2010-08-10 @ 12:19:27

Hallå, hallå!

Tänkte väl efter ett par veckor av tystnad att jag kanske skulle göra ett litet inlägg. Jag ar precis börjat jobba igen efter semestern som bjöd på en hel del skj. Att det nu är nästan ett år kvar tills nästa gång vill jag inte ens tänka på, för det problemet ska jag se till o lösa ganska snart. Jag vägrar att leva på detta vis...5 veckor ledigt om året o jobba resten...5 veckor då man verkligen kan leva och göra det man har lust med och resten av tiden leva sitt lilla inrutade liv där man ställer klockan samma tid varje morgon, går till jobbet, äter, sover, tränar o nästan aldrig har tid över till att göra saker som man vill - NEJ nu får det vara nog.

Om ni inte redan förstått det så har jag väl som så många andra oxå drabbats av den här jobbångesten som vi flesta får när man ska tillbaka till jobbet. Inte blir det ju bättre av att det är svinkallt ute o man typ känner hur hösten redan börjat trots att vi är i början av augusti..vad är detta?

Känner mig inte särskilt positiv alls just nu och vill mest bara gräva ner mig under täcket resten av veckan, tills helgen kommer o jag får göra vad jag vill igen.

I helgen var det iaf karneval eller festival eller vad det nu ska va nu för tiden här hemma i Nyköping. Ända helgen på hela året som stan lever upp. Hade grymt kul faktiskt, det har vart mycket skratt, vin, underbara människor, karuseller, sockervadd, varma chips, langos, shots, dansande, skitsnack o massa annat. En otroligt bra avslutning på semestern iaf!

Nä innan jag drar ner alla andra oxå, så avrundar jag nog här o deppar ihop lite till...iaf för ett tag!

Hoppas ni andra e lite gladare / Jess

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback